Eat more for less!

Det er helt utrolig hvor mange kalorier du kan spare deg i lpet av en dag, ved velge den riktige maten. Ved ta smarte valg nr det kommer til hva du putter i deg, s kan du fort spare opp til 500-1000kalorier pr. dag. For vi alle vet, at det er fort gjort spise ALTFOR mange kalorier i lpet av dagen. Ved smspise en kjeks her, og en liten kjeks der - s kan det faktisk fort bli opp i mot 3-400 kalorier ekstra.



Cafe bakeriets kjeks for eksempel, er vel noe vi alle har smakt. Og ja, de er sinnsykt gode - litt for gode kanskje? :)Men det vi glemmer tenke p er at en snn kjeks, inneholder altfor mye sukker og fett.Ofte tenker vi at, selv om vi BARE spiser 1-2 stk s er vel ikke det noe farlig vel? 1-2 av disse blir fort 300kcal ekstra.

Jeg mener for all del ikke at du skal telle kalorier, men heller tenk fornuftig. Ofte s kan man sitte smspise, kun fordi at man kjeder seg eller bare spiser for spise. Bli flinkere til lytte til kroppen, om du er sulten eller ikke.

Bare for illustrere hvor mye mat du kan faktisk f, ved spise den riktige maten - s kommer du til f den en liten tankevekker. Verdens beste frokost som jeg spiste i dag, inneholdt totalt snn ca 340 kcal. Og da spiste jeg MYE mat, for lite kalorier. Blodsukkeret holder seg stabilt og jeg har en god metthetsflelse i opptil 3 timer etterp. Det er det spisemnsteret jeg liker spise etter, hver 3.time. Jeg fungerer aller best p 4 hovemltider (Frokost, lunsj, middag og kvelds), hvor jeg spiser meg god og mett.

Og hva er s verdens beste frokost?

HAVREGRT ♥


Her er det ca:

50-60 g havregryn

100g cottage cheese

Blbr

Sukrin og kanel

Middag er vel det mltidet som er mest i fokus. Det er da familien samles, og det skal vre en god stund. Som alle andre mltider, s gjelder deg ogs her tenke p hva du putter i deg. En lettvint og kjapp lsning er ta med seg familien p Mc Donalds eller Burger King. Lettving og kjapt, ja! Men nringsinnholdet er til d av - mye salt, fett og et skyhyt kcal innhold. Mye mer enn hva du faktisk tror. Det er en grunn for at det heter junk food - for det er nettopp det - SPPELMAT!

SKREMMENDE!!




En mte unng disse lsningene i hverdagen er planlegge, som jeg har nevnt mange ganger fr. Lag heller store porsjoner, slik at du enkelt har tilgang p sunn og nringsrik mat i en hektisk hverdag. Personlig er jeg stor fan av dette.

Her er et eksempel p hvordan jeg gjr dette - 4 ovnsstekte kyllingfileter som er krydret med mine favoritt krydder, karbohydrater fra stpoteten og fiber fra grnnsakene. Jeg laget en brokkoli - blomkl - stpotet mos. Kokte det hver for seg. Ogs blandet det hele sammen i en blender, slik at det ble en kremaktig konsistens. Kjempe godt, sunt, mat som kroppen trenger for bli sterk, og ikke minst - MYE mat for lite kalorier. Jeg spiser heller dette, kontra 2 kjeks til middag - dere skjnner poenget??

Helgen er over og jeg fikk en perfekt avslutning, ved lade opp med en time spinning fr en ny uke sparkes i gang.

Nye uke, nye muligheter og nye ml skal settes!

Er dere med? :D










Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits