Powerbody & powerfood!

Ettersom jeg har lagt bak meg fitnesstankene, og heller jobber mot å få en powerbody - så er kroppen langt mer samarbeidsvillig nå, enn hva den var før. Jeg spiser meg god og mett med riktig mat, og enkelte ganger blir det noen utskeielser i hverdagen også. Det er faktisk luksus å spise is, på en torsdag enkelte ganger. Istedenfor å slite med dårlig samvittighet, så blir jeg heller glad :D Og for ikke å snakke om, hvor mye energi jeg får på trening. Mat er energi, og kroppen trenger energi for å klare tunge treningsøkter!

Mange jenter tror at, ved å trene med tunge vekter så får du en klumpete kropp - men det er FEIL! Du kommer heller ikke til å se ut, som en fitnessutøver i konkurranseform. Det krever en diett periode opp til 3-4 måneder, hvor man ligger i ett kcal underskudd. Det eneste du risikerer ved å trene med tunge vekter, er at du får en stram, sterk & frisk kropp. Selv om jeg tar 80kg i frontbøy og 120kg i markløft, så ser jeg verken veldig diger ut eller veldig markert ut. Jeg oppnår som sagt å få en stram, sterk og frisk kropp - en kropp jeg vil leve i for resten av livet.

Ingen kan går rundt som en fintessutøver i on-season form året rundt, men du kan gå rundt med en stram, sterk og fast kropp året rundt!!

Hva velger du?

 

 

Men for at kroppen skal klare å samarbeide med deg på trening, så trenger den som sagt energi. Energi får du ved å spise powerfood - altså mat som er riktig sammensatt av viktig næringsstoffer. Jeg vet at det er mange som sliter med hva dem skal spise. Selv digger jeg mat som går fort å lage, er sunn og som smaker å ser godt ut.

Enkel, god og sunn middag ble det i går.



 Med en tidsramme på 10-15 min, så ble powerfooden ferdig.

Her har du alle næringsstoffene kroppen trenger - karbohydrater fra speltompene, riktig fett og proteiner fra salma laksen og fiber fra grønnsakene.

Enjoy! ♥

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits