Den følelsen!

Når kroppen ENDELIG samarbeider med deg - for en følelse! Jeg har som nevnt begynt å trene markløft igjen, men har tatt det rolig. Jeg tar treningen i MITT tempo, ingen andres. Så om jeg bruker litt tid på å bli sterk, så driter jeg i det. Når jeg skadet ryggen min i januar, så brukte jeg lang tid på å utfordre meg selv igjen. Alt gjorde vondt, og jeg var livredd for både knebøy og markløft. Og det, vil jeg ikke skal skje igjen. Sta som jeg var, så ville jeg heller ikke gi meg. Jeg kuttet ut markløft og holdt meg til knebøy, med latterlig lite vekter. Litt var vel bedre enn ingenting? Slik holdt jeg på i laaang tid. Sånn er det når man skal utforske på egenhånd. Jeg byttet til frontbøy i sommer, for å se om det kunne hjelpe meg til å bli bedre i knebøy. Jeg var så frustrert, så noe måtte jo gjøres.

Når man trener store muskelgrupper med baseøvelser - så har lært på både godt og vondt, at det med teknikk er så vitkig. Start heller lett og øk gradvis, i ditt eget tempo. Du imponerer INGEN, med å stå å løfte helt feil - med altfor tunge vekter.

Uansett... Poenget er at jeg endelig så smått begynner, å føle meg STERK! Jeg kjente at det var på tide å teste ut knebøy i dag, og det gikk strålende. Oppe i 75 kg, både på knebøy og markløft i dag!! Weee - jeg er fornøyd. Jeg kjenner at jeg fortsatt har mer å hente på markløften, for jeg begynner å bli trygg og teknikken er på plass! Fikk til og med et spm fra en herremann, om hvor jeg hadde lært meg teknikk på markløft. Øvelse gjør mester!!! Jeg synes det er så moro - når folk kommer og spør meg, og legger merke til treningen. Det gir jo masse inspirasjon til videre jobbing. Jeg skal fokusere på å gå ENDA DYPERE på knebøy, før jeg øker belastning - ass to the gras!! Jeg tror så absolutt at det var lurt å holde seg unna knebøyen, for en liten periode. Man kommer ikke langt ved å bare bli frustrert. Gjør heller noe annet og skift fokus, så slipper du å bruke så mye krefter på negativ energi.

 

Ting tar tid - men fy fader så godt, når ting endelig løsner!!

 





 

 

 

 

 Etter en powerøkt, fortjener man powerfood. Lettvint, kjapt, sunt & godt - slengte jeg alt i ovnen. 

 

Ovnsbakt svinefilet toppet med 1 ss satay saus,

 (leeenge vært nysgjerrig på det, etter at Kristine blogget om det).

Fersk hakkede champignon, potet og en stor tomat delt i to.



 






That`s what I call dinner!

20 min brukte jeg på å lage en sunn middag - alle har tid til å spise sunt!!  

 

Økta i dag ble slik: 

Knebøy

Markløft

Roing med z-stang

Smalt nedtrekk

Skråbenk

Dips + sidehev - supersett

Mage

 



Én kommentar

cecilie

24.11.2012 kl.07:59

<3<3<3

Skriv en ny kommentar

hits