Feed me!

Det å spise riktig mat, er faktisk så utrolig viktig. Til tross for at jeg skreiv at jeg var litt type lei av all det sunnhetshysteriet, som alle laster opp på instagram og facebook. Gjør det for din egen helse folkens, ikke for å vise hele verden!! :D  Jeg liker å spise sunt og riktig, fordi det gir meg overskudd både ved å takle en hektisk hverdag, ha fokus og ikke minst ha lyst og overskudd til å trene MASSE! Og, det er jo så utrolig herlig :D

Selv om man har overskudd til trening og lyst til å trene, så er det viktig med restitusjon også. I går hadde jeg en litt rolig økt på gymmet, etter beintreninga på tirsdag. 60 min på mølla i moderat joggetempo, og supersett med planke og push-ups tilslutt. I dag har jeg hatt en hviledag, slik at jeg har enda mer energi til ukas siste styrkeøkt i morgen. Til tross for hviledag, så har jeg rørt litt på skrotten for det. Siden jeg er ute i praksis både i dag og i morgen, så går jeg til og fra praksisplassen - ca 35 min en vei. Noe som betyr ca 70 min med hverdagsmosjon. Det er faktisk utrolig digg å starte dagen med en liten gåtur, for å klarne tankene til en ny dag. La bilen stå og bruk beina eller sykkelen til skole/jobb. Lover at det er verd det!! Jeg lager som regel frokost dagen før, og spiser på pauserommet før dagen min starter. Da får jeg slengt inn morgencardio på samme slenge + at jeg kan sove bittelitt lenger :)

 

Frokosten min består som regel av en omelett. Enkelt, kjapt og sunt som holder meg mett lenge.

 



 

 

Som regel så har jeg kylling og grønnsaker til lunsj, fordi at jeg synes at det er aller best. Ved å spise mat man liker, så er det ikke noe vanskelig å holde seg på den sunne linje. Nå har det seg slik at jeg kan spise der jeg har praksis også. Det å spise brød og knekkebrød gir meg liksom ikke så mye energi. MEN, jeg spise det innimellom jeg også - knekkebrød er jo godt!

Lunsjen i morgen blir en boks med cottage cheese som er pimpet med kanel, sukrin og 1 ss sukkerfritt syltetøy. I boksen har jeg skogsbær som er søtet med sukrin.

Det å lage frokost og lunsj til i morgen, tok meg bare 10 min. Ikke tid til å spise sunt? DET er bare TULL!

 





 

 Middagen i dag ble burger av karbonadedeig, egg, hakket løk og spicy krydder. Jeg la det over et fat som var fylt med salat og tomat. Det enkle er ofte det beste. Nå hører det jo med hjemme med hamburgerbrød til burger. Som regel så bruker jeg bare fullkorns pitabrød, men jeg hadde lyst på vaniljeris i dag.

 



 

 Desert er jo også viktig å ha. I dag ble det jordbær og ananas sammen med et lite beger vanilje yoplait yoghurt -  Ja, jeg er avhengig av kanel & sukrin!

Det er så GODT :D

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Én kommentar

Kristina - fitness og livet

18.10.2012 kl.23:19

masse god mat her! sunn mat er sååå viktig :D

Skriv en ny kommentar

hits