2 weeks without..

PROTEINPULVER!? Går det an spør du? Ja, det gjør det. For å være ærlig så trengte jeg å være litt uten. Jeg er så opphengt i få meg sunn mat hele tiden, at jeg stresser meg selv. Tanken på at jeg skal bort å spise eller ligge over hos andre, gjør meg nesten litt stressa - for jeg vet liksom ikke helt hva som er tilgjengelig av mat. Og slikt skal det jo altså ikke være. Maten skal passe inn i din/min hverdag, ikke omvendt. Jeg jobber med det, fordi det er ikke slikt jeg vil ha det. Jeg stresser meg bare opp, og oppnår ikke noe som helst ved å gjøre slik. 

Det er så mye fokus og nesten konkuranse på hvor HVOR sunn man er, at jeg blir sliten og nesten litt lei. Jeg prøver å finne min måte på kostholdet, og det som passer meg. Det som jeg er stolt over er at 80% av gangene, så klarer jeg og si nei takk hvis noen tilbyr meg noe godt i hverdagen. De resterende 20% sparer jeg til helg. Jeg nekter å spise kake, sjokolade osv hvis jeg ikke har lyst på det, bare fordi at jeg blir tilbydt det og må spise det bare for å gjøre den andre glad. Det skjer bare ikke. Men igjen, så kan jeg være svak jeg også å falle for fristelsen.. Vi er alle menneskelig - husk det! Men for å være ærlig så har jeg sjeldent lyst på det i hverdagen, den kosen sparer jeg som sagt til helg.

 

 



 

 

 

Misforstå meg rett, så synes jeg at det er kjempe positivt at samfunnet blir flinkere til å leve sunt - Keep it up:) Men det fins grenser også. Finn det balanserte kostholdet som passer deg. Om målet er ned i vekt, så er det klart at man må være litt strengere. Det kreves både disiplin og stålkontroll. Er du ikke villig til å gjøre en innsats, så skjer det heller ikke noe endringer. Det viktigste er heller ikke at man gir opp. Skal man ned 10 kg, så skjer ikke det over natta. I mine øyne så er det bare positivt at man bruker litt tid på å komme ned i vekt, for det er da resultatene blir varige. Jeg skjønner meg heller ikke helt på folk som drikker måltidserstattere til HVERT måltid!?  Det må jo være bedre å spise vanlig mat? Men det kan vel være en grei erstatter som et mellommåltid i ny og ne, istedenfor en bolle på shell som kanskje fort blir til tre boller - og vips så har du 5-700 kalorier ekstra inntatt.

 

Uansett nok "syting". Jeg hadde tidenes beinøkt i dag, og nådde endelig mitt første delmål på 60 kg i frontbøy - wee!! Jeg har brukt lang tid på både å få inn teknikk, og også det å få til å pushe meg selv. Jeg er veldig dårlig på det, men jeg har blitt flinkere. Så nå kan det bare gå en vei, og det er OPPOVER! Man skulle tro at jeg var helt kaputt etter økta, men neida. Mer energi var å hente, så da toppet jeg hele økten med gerilja cardio i romaskina - 8 drag på 40 sek jobbing, og 20 sek hvile. Tungt, men godt!

 

Sliten, men helt fantastisk fornøyd etter trening.





Etter å ha vært så lenge uten sjokoladeprotein, så må jeg innrømme at det var helt himmelsk å spise dette etter trening igjen.

 Riskjeks og "nugatti" - blir aldri lei.

 



 

 

Middag må en sulten frøken ha. Jeg spiser nok utrolig kjedelig i hverdagen, men jeg liker å spise noe som går kjapt å lage. 

Jeg lager heller noe ekstra godt når det er helg, og når jeg har ork og tid til å kokkelere litt. I dag ble det kylling med stekt squash, sammen med en pimpet ris.

Det er så fantastisk godt, smaker seriøst som en desert.

 



 

2 kommentarer

Kristina - fitness og livet

16.10.2012 kl.19:11

Helt enig med deg :) Vi må tilpasse slik at det passer inn i vår hverdag :D

Kristine Mowmow

16.10.2012 kl.23:41

Såååå sant! Å grattis me 60 kg. Flink du:)

Skriv en ny kommentar

hits