Finally!

Etter to dager på rad med skole og jobb, så var jeg overlykkelig til å endelig dra å løfte litt på vektene i dag :D Hadde siste styrkeøkta mi på fredag, og det klødde mer som i hele kroppen. Forrige uke hadde en "lett" uke, det vil si at jeg lå på flere rep (10-15). Uken her kommer jeg til å ligge på 8-10 rep. Det blir så spennede framover å se på hvordan kroppen responderer på dette programmet, det er jo ingenting som er så spennende som trening og kosthold.

 Jeg hadde lyst til å trene rygg i dag, så da ble det slik. Jeg bruker sjeldent å ha bestemte dager på hvilke muskelgrupper jeg har. Jeg liker å trene det jeg selv vil den dagen, slik holder jeg både motivasjonen og treningslysten min oppe :D For det er slik jeg ønsker at det skal være, jeg gleder meg alltid til hver økt (som regel). Utrolig nok.  Så lenge jeg får kjørt gjennom kroppen i løpet av uken - så er det jo som teller til sist. Ikke sant? Det skal jo være givende å trene, ikke et ork. Da kommer du heller ikke særlig langt. Finn den treningsformen som passer DEG. Det er mange veier til rom, og vi alle er forskjellig. Også når det kommer til trening & kosthold.

 



Med litt instagram filters, så man plutselig litt sterkere ut!

Dere kan også følge meg på instagram: cjfonn

 

 

 

Jeg har lenge vært litt nyskjerrig på biorytme (dietten) spisemønsteret, og har så smått begynt å teste det ut i dag. Jeg tror ikke at jeg kommer til å følge det totalt slavisk, men justere det slik at det passer meg. Så man kan vel kanskje heller si at det er litt biorytme inspirert. Som sagt det er mange veier til rom, så det er bare å prøve seg fram rett og slett. Jeg velger å kalle det for et spisemønster, siden jeg ikke er på diett. Jeg skrev jo tidligere at jeg kom til å ligge på kcal underskudd, men jeg orker faktisk ikke å veie opp maten og styre. Jeg liker å spise sunt, og det er det jeg vil ha fokus på. Med et sunt og velbalansert kosthold i tillegg til trening, så vet jeg at jeg får resultater over tid. Og det er faktisk de resultatene som varer.

 

Måltidene i dag ble slik:

Frokost: Laks og grønnsaker

Mellommåltid: Eple

Lunsj: Laks og grønnsaker

Middag: Torskeburger, grønnsaker og søtpotet (Veldig mye fisk, men uten å tenke så veldig over morgendagen så tok jeg opp av fryseren. Og måtte derfor spise det opp.)

Kveldsmat: Havregrøt - som kommer til å bli pimpet opp med masse digg :D

Så i bunn og grunn, har jeg fett og proteinene tidlig på dagen. Og karbohydratene til de siste måltidene. Dette er bare en testfase foreløpig, for å se hvordan jeg liker det. Det er moro å eksperimentere!!! 

 

Jeg var fortsatt litt sulten etter middag, og hadde lyst på en desert. Har du lyst har du lov. Valget falt på soft-is av banan, noe som det ofte gjør :D

 



Frossen banan, litt kakao, stevia english toffe, 1 ss kokosmasse, 1 tskj sukrin, en liten skvett melk.

Miks sammen, så får du en herlig og sunn is ♥

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits