Mobilblogg: Upper & Lower

Jeg kjenner at jeg er litt lei av å følge et type treningsprogram. Så derfor tar jeg litt "ferie" fra et fastlagt program og kjører heller litt fritt styrke, hvor jeg passer på å få kjørt gjennom hele kroppen i løpet av uken. Jeg kommer til å ha en dag med overkropp og en dag med underkropp, hvor jeg selv velger øvelser og tar de øvelsene jeg føler for der og da. Men passer såklart på å få kjørt gjennom alle muskelgruppene, og at også alle de store basisøvelsene er med.

Det er ferie snart og da vil jeg helst være litt mer spontan, og ikke bruke så mye tid inne på gymmet. Så om det bare blir styrke 2 ganger i uken, så er det greit - for da vet jeg at jeg har kjørt gjennom hele kroppen, og kan bruke andre dager ute i fri natur på enten løping eller bakkeintervaller. Jeg har en perfekt bakkeløp bakke der jeg bor, så den kommer nok til å bli brukt flittig. Så om dere skjønner så skal jeg ikke skulke unna trening, selv om det er ferie. Men jeg skal justere meg litt, slik at jeg blir litt mer fleksibel. Så enkelte uker kan det nok bli 2 ganger styrke og noen ganger 4, slik som jeg egentlig er vant til :-) Det er tross alt ferie og den vil jeg bruke på venner&familie, god mat, is og vinkos! Altså en balanse mellom kos & trening. Litt av alt får jeg garantert til :-)

I dag var det overkropp, jeg tok en treningsfri dag i går - hvor jeg egentlig sov mesteparten av dagen, men kjente at jeg trengte det.

Øvelsene som ble kjørt i dag var:

Militærpress
Benkpress
Flyes med hantler
Pull ups
Dips
Nedtrekk med bredt grep
Biceps i kabel
Facepull

Jeg har nettopp spist en deilig kveldsmat i selskap med Pretty Little Liars på skjermen.

Ble vel en slags type Polarbrødish ting.
2 egg
2 hvitter
3-4 ss mandelmel
2 ts fiberhusk
2 ss bakepro
Kanel og kardemomme

Stivpisk hvittene først, deretter slengte alt oppi samme bolle. Stekes på 200 g i ca. 10 min.

Jeg hadde lyst på både sjokolade og syltetøy - så derfor ble det "Ja, takk begge deler". En halvdel med sjokopålegg (proteinpulver rørt ut med vann), og en halvdel med sukkerfritt bringebær syltetøy. Tilslutt drysset jeg over litt sukrin melis - NAM!

I morgen blir det enten løping eller intervaller, mest sannsynlig løping. Det er godt noen ganger å bare løpe, løpe og tenke på alt & ingenting - bare la tankene vandre. Terapi!!

Én kommentar

Kristina - fitness og livet

17.07.2012 kl.23:01

Ser veldig bra ut!!! :D Og maten så veldig god ut :D

Skriv en ny kommentar

hits